segunda-feira, 28 de setembro de 2009

Usos e costumes dos celtas

Usos e costumes dos celtas

Para conhecer bem aos nossos antergos celtas, temos que saber dos seus contumes, do seu jeito de vê-la vida, da organizaçom da sua sociedade etc. Agora vamos saber como viviam e como pensavam, baseando-nos na informaçons que davam deles os historiadores e geógrafos clássicos.

Para gregos e romanos, o nosso povo de soldados, segundo Strabón, os celtas galaicos, “eram os mais maus de vencer de toda Hispania”. E Justiniano dize: “Na Gallaecia só as mulheres cuidam dos negócios da casa e da agricultura, por estarem os homens entregados ao ofício de soldados”. Sílio Itálico, confirma estas verbas quando exclama: “Entre os galaicos, o homem passaria por um covarde se sementara no sulco ou afundira na terra e relha dum arado. Tudo o que é alheio à guerra está nas mãos das suas infatigáveis companheiras”.
Nos poucos momentos de paz, nom esquecem as batalhas. Usam, conta Estrabón: combates gínmicos, carreira, luita e simulacros em cohortes instruídas. Também as danças tenhem um forte carácter guerreiro: “O som de cantos bárbaros, batendo a compás com as espadas nos escudos, e tal é a diversom mais querida destas gentes, tal o seu melhor prazer”. Como os demais celtas, os da Gallaecia, amarom a guerra e fizeram dela um ofício.Luitarom entre si, luitarom contra os invasores do seu cham,e por luitar, formarom mais tarde nas suas filhas. Combaterom pela liberdade da sua terra como heroes, e combaterom póla paga como mercedários.
Os escritores antigos falarom das suas virtudes guerreiras, mais pouco dizerom do seu caracter moral. Fora das suas habilidades de metalúrgicos e forjadores. Disto desprende-se póla democracia que poderia ser umha sociedade matriarcal, já que mentres os homens adicavam-se à guerra, as mulheres cuidavam da fazenda e a família. Nembargantes o papel do homem é quase dictatorial, porque se bem a base social estaba constituída pola família, quase sempre monogâmica. Também conhecem-se casos de várias mulheres legítimas e concubinas. O pai tinha umha autoridade total, incluso com direito de vida e morte sobre os filhos. O matrimónio efectuava-se meiante contrato e também pola compra da mulher; a esposa aportava no casamento um dote que o homem tinha que duplicar, se um deles morria a propriedade passava ao outro. A pesares do anterior dito a mulher tinha também relevância na sociedade celta, chegando a fazer de arbitro nas disputas, ires com o seu homem à guerra ...etc.

Afondando nos costumes podem-se estabelecer diferenças entre os que viviam nas ribeiras, e os que habitavam as montanhas, dize dos primeiros: “Os que vivem nas ribeiras tenhem costumes lacônicas. Untam-se duas vezes o corpo, usam vários vasos cozidos com pedras quentes e lavam-se com auga fria, comem frugalmente dum só alimento. Os da montanha, bebem auga, deitam-se no cham, fazem caer longamente o cabelo das mulheres, fazendo ademais que a faziana seja-lhes velada pola mitra. Comem sobre todo castrons. Alimentam-se duas partes do ano com a landras dos carvalhos, secas e esmagoladas; logo moêndoas, fazem pam desta farinha, assim garda-na para o resto do ano. Usam também cerveja, tenhem pouco vinho e gasta-no logo com os amigos em ledos banquetes. A manteiga faze entre eles o uso do aceite. Comem sentados em roda, e tenhem à beira das paredes asentos para este uso. Ao comerem dam os primeiros lares à idade e à dignidade; à hora de beberem, levam bailarins que dançam com música de flautas e trompetas, choutando, ageolhando-se e inclinando o corpo lentamente. Usam vaixelas de madeira. Os que vivem no interior das terras, usam de câmbios no canto de dinheiro, ou dam anacos de folha de prata. Aos condenados à morte botam-nos atados entre penedos; aos fracticidas, sacam-nos fora dos limites, ou matam-nos a cantaços.

Ciquais umha das melhores maneiras de conhecer a um povo seja a travesso da religiom. Os celtas practicavam a mágia, o culto aos antergos e aos deuses. Havia deuses tribais e gerais, a sua origem é problemática: alguns dizem que correspondem a antigos deuses indoeuropeus. Deste jeito, Taranis seria o deus da luz, outros seguramente eram tomados de povos conquistados, e dos povos com os que tiveram algumha relaçom. Davam culto aos seus deuses em: bosques, terras pantanosas, estes lares eram sagrados e nalguns casos fechavam-se com valados. Faziam sacrifícios humanos e de animais; criam na inmortalidade, e o ano tinha carácter ritual, os meses eram lunares e contabilizavam-se as noites no canto dos dias.

Nom há sinais de templos nem de ídolos. Havia os lares sagrados antes ditos, estes lares semelha ser que levavam o nome celta de NEMET ou NEMETON.

Os druidas na Galiza eram umha classe sacerdotal, herdeira e custodiadora das tradiçons religiosas celtas. Nom eram umha classe fechada, os seus membros reclutavam-se por eleiçom. Escolhiam a pessoas muito sábias e de grandes conhecimentos, froito dumha longa aprendizagem; umha vez que eram escolhidos recebiam a consagraçom e misturabam-se com os demais e participavam nas suas opinions.

Image

Bibliografia:
- Ediçom em tomos da revista “Nós”. Tomo I. – Vários
- España y los españoles hace dos mil años. – Antonio García Bellido
- Historia de Galicia – Vicente Risco
- Enciclopedia galega. – Vários
- Enciclopedia Larousse. - Vários

Sem comentários:

Enviar um comentário